Glasbeniki ansambla Vedun so kustosi in ambasadorji slovanske in svetovne tradicionalne glasbe, ki temelji na čarobnih zvokih starih, že skorajda ali povsem pozabljenih glasbil in načinih petja (od nežnega STAROSLOVENSKEGA IN GRLENEGA štajerskega in rezijanskega petja do večglasnega alikvotnega grlenega sibirskega in mongolskega HOMEJA, pa balkanskega OJKANJA ali staroevropskega DŽOJKA (joik), pa tibetanskega DŽUTO (gyuto) meniškega grlenega prepevanja).
Veduni delujejo zelo entuziastično in kar se da vestno že pol stoletja – a vselej BREZ PAČENJ in novodobne popularne in modne (pop, jazz, rock …) preobleke, kot to dandanes radi počno njihovi številni posnemovalci. Nespremenjene ali restavrirane zvočne slike preteklosti imajo svojo DOGNANOST, SMISEL IN NAMEN TER UČINKOVANJE, kar pa opazimo le, če jih poslušamo tudi z drugimi čuti oziroma z razširjenim nadčutnim zaznavanjem. Če so le ti biseri preživeli celo tisočletja, si zagotovo zaslužijo, da jih ohranimo še naprej, za sledeče rodove, ker so imenitno orodje in nosilci pomembnih sporočil. Vendar je bila večina glasbene dediščine samo v zadnjih treh desetletjih žal docela izkrivljena in uničena, tako imenovana popularna zabavna glasba (tudi narodnozabavna), ki s posameznimi pokrajinskimi identitetami nima kaj dosti skupnega, pa je zasenčila poznavanje, rabo in BREZČASNO SPOROČILNOST GLASBENEGA IZROČILA.
Vsi glasbeniki ̶ multiinstrumentalisti in pevci morajo dobro obvladati spontano glasbeno ustvarjanje in prilagajanje drug drugemu. Vsako glasbilo, na katerega igrajo, ima svojo zgodbo; pripoved iz preteklosti za sedanjost. Večino glasbil iz Vedunovega ansambelskega repertoarja so napravili veliki mojstri izdelovalci ter jih odeli v identiteto dežel, iz katerih so izhajali. Z nekaterimi tovrstnimi glasbili se po svetu še danes ureja, uglašuje svet ali zdravi.
Od leta 1999 Mirit z glasbenimi sodelavci oživlja in predstavlja tudi bisere drugih glasbenih tradicij preteklosti (oba ansambla − Trutamora Slovenica in Vedun − sta v svojem bistvu ansambla za staro glasbo). Glasbi poskušajo povrniti njeno prezrto MAGIJO IN SVETOST. Poslušanje in SPREJEMANJE DRUGAČNOSTI pa pri izvajalcih in poslušalcih vedno širi zavest in oblikuje toleranco oziroma STRPNOST ZA DRUGAČNO, ki tako zelo primanjkuje svetu. Sprva morda zelo neobičajni zvoki počasi razpirajo razsežnosti zavesti in mehkobo duše. Mirit vodi tudi svojo vseživljenjsko in zvočno – energijsko terapevtsko šolo ̶ katedro Veduna (slovansko – pitagorejsko katedro za razvoj zavesti in harmoniziranje z zvokom) in sicer v želji, da bi obudili vredna stara znanja in ne bi nikdar pozabili vrednih starih modrosti.
VEDUN je staroslovansko božanstvo, ki je zdravilo z besedo in zvokom, VEDUNI pa so slovanski GLASBENIKI − ZDRAVILCI − SVEČENIKI,
znani pod tem starinskim imenom še danes ponekod v slovanskih deželah (npr. v Sibiriji), pa tudi v Sloveniji!
Novi veduni (glasbeniki ansambla Vedun) v sodobnem času z entuziazmom in žarom jadrajo med zvočnimi RAZLIČNOSTMI IN PODOBNOSTMI sveta ter dragocenimi znanji prednikov. Glasbi poskušajo povrniti izgnano ali prezrto POLNINO; SVETOST HARMONIZIRANJA IN UGLAŠEVANJA DUHA, TELESA IN ŽIVLJENJA.
V skupnem muziciranju v okviru ansambla Vedun, ki je tako restavratorsko kot tudi (spontano) avtorsko delo vseh glasbenikov v ansamblu, se ustvarjalci vselej najprej medsebojno uglasijo, zatem pa skupaj tvorno uglašujejo tudi prostor in poslušalce. Njihova glasba, ki temelji na melosih različnih kultur, nastaja ob podpori in zvočnih slikah izjemno DOMIŠLJENIH GLASBIL IN ZVOČIL ter njihovih dognanih uglasitvah, ki pogosto imitirajo tudi z ušesom neslišne vibracije ali zvoke vesolja ter planetov in zvezd, ki pa so z nadčutnimi radarji vendarle prepoznavni. Z njimi UREJAJOČE UČINKUJEJO na poslušalce. Tako nastale terapevtske zvoke Veduni ponujajo v poslušanje. Slovensko tradicionalno glasbo, ki so jo v preteklosti prav tako klesale številne generacije modrih, pa postavljajo tudi V SVETOVNI OKVIR. Na svetovni oder. Ljudje smo različni, a imamo tudi skupne imenovalce, danosti in potrebe, pa skupne ali različne glasbene vzorce.