VILINSKA NIT ZVOČNE PREJE
Šamansko obredje naših prednikov


     
  Dvojna zlata zgoščenka (CD),
Dar Dam ,
čas trajanja: 123:20


Poslušaj: seznam skladb se odpre v novem oknu

Naročilo zgoščenke

Cena: 33 EUR
(poštnina za Slovenijo vključena)

     


Dvojni album VILINSKA NIT ZVOČNE PREJE – šamansko obredje naših prednikov na zlatem nosilcu zvoka obuja zvočno podobo pozabljenega obredovanja naših staroslovanskih in staroslovenskih prednikov, ki so se v duhu še zmogli povezovati s celotnim Stvarstvom in so živeli kozmično zavest ali Kozmos na Zemlji. Z biseri ljudskega pesništva, v preobleki bogate simbolike, pa tudi v strukturi pesmi in napevov, v harmoniji in celo uglasitvi in oglašanju starodavnih glasbil, ki izhajajo iz staroveške in celo prazgodovinske filozofije življenja in smrti, so izvajalci s svojimi zvočnimi rekonstrukcijami navzoči tudi v današnjem času in se vzneseno čudijo modrim sporočilom iz davnine, ki so modrejša od današnje materialistično usmerjene misli. Bogata duhovna simbolika odmeva tudi v zvenski barvitosti staroveških ljudskih glasbil, kot so psalteriji in cimbale, različne koščene, lesene in glinene flavte ter okarine, trstene piščali in drumlice, dvojnice in šurle, bordunske, harfne in violinske citre ter mali bas, tamburice, rogovi in ropotulje ter različna tolkala, drgala in bobni ter preprosta zvočila kot so glavniki, nunalce, nečke, dežne palice ...

Glasbeniki in zvočni terapevti tkejo večne modrosti v novi čas tudi ob pomoči veličastne starodavne šamanske glasbene prakse oziroma z izvajanjem v t. i. šamanskem transu. Nekaterim pesmim dodajajo neponovljiv vódeni ali kanalizirani (medijski) zvok, ki se kot močno zvočno orodje urejajoče prvobitne življenjske energije »spušča« skozi razširjeno zavest pevcev – inštrumentalistov. Te bisere med ljudskimi pesmimi in izvajalsko prakso so predniki spoštljivo prenašali iz roda v rod in skozi zavese časa ter v svojstvenih zvočnih obredjih s simbolom in mitom prebujali zakonitosti sreče in obilja ter posredovali pomembna sporočila preteklosti za prihodnost.

Šaman je vsak človek, ki pozna in obvladuje lastne naravne in kozmične sile, zemeljske in človeške. Kozmična zavest naših prednikov je zavest enovite vsepovezanosti z vsemi bitji na Zemlji, z Zemljo samo in tudi z brezmejnim Univerzumom, s soncem, z zvezdami in s planeti … Pravljičnost in mitološkost barvata poetičnost jezika, ki se v zgodbah, pripovedih in pesmih dotika naših src in nam odpira zemeljsko-kozmična vrata ali portale v neznano ali v želeno obilje sočutne ljubezni ter nas zdravi, ozavešča in prebuja. Obredovanja in zvočna orodja nam pomagajo razumeti, se prepustiti milosti brezmejnega ter v skupinskem zvočnem ustvarjanju in priprošnji tudi širiti zavest in se povezovati z nepojemljivim. Tako človek nenehno ustvarja novo, privablja srečo in obilje ter uresničuje lastno potešenost in celovitost ali enost z vsem obstoječim.

V obsežni knjižici (68 strani) vsebinski komentarji pojasnjujejo skrivne duhovne vsebine pesmi, ki poslušalcem ponujajo iztočnice za razmišljanje in ozaveščanje. Pesmi same z njimi pridobijo globino, namenskost, razlage pa tudi olajšajo dojemanje večnih resnic našega obstoja. Z zvočno sliko ljudskih obrednih, bajeslovnih, mitoloških, legendarnih pesmi zvočna sporočila dosežejo mogočnejši učinek širjenja na mnogodimenzionalne ravni resničnosti ali v celovito kozmično zavest, ki večno prežema našo dušo, čeprav morda pridušeno, ter nas tako vrača k naravi in v človeku prijaznejše bivanje – po »receptih« naših davnih planetarnih prednikov, kar v današnjem času spet postaja potreba in nuja, če želimo v sebi in na Zemlji ponovno ustvariti nebolečo skladnost: skladje s celotnim obstojem, z Zemljo, z vsemi zemeljskimi bitji in tudi s širšim Univerzumom. Z njihovo pomočjo lažje dosegamo enovito celostnost in potešenost notranjega miru. Zvočni jezik je višjedimenzionalni jezik, ki v povezavi z vsebinami ali s tematskimi nameni posameznih pesmi deluje na vse ravni zavesti in bitja ter pomaga živeti večno Resnico na Zemlji.

Prva zgoščenka ima 4 sklope: I. ŠAMANSKA ZVOČNA OBREDJA (Prošnja za dež, Zeleni Jurij, Istrska, Kermu se dremle, naj gre spat, Izrasla je kopinja); II. SKOZI ZASTORE ČASA (Šamansko obredje za povezovanje z Zemljo in Kozmosom, Riba Faronika, Marija z Ogrskega gre, Domišljavi kovač);  III. SPOŠTOVANJE IZROČILA PREDNIKOV (Potoučka, Balada o mrtvaški kosti, Štajeriš, Drumlanje, Ena ptička priletela);  IV. KOZMIČNA ZAVEST PREDNIKOV (Speivaj nama, Katica, Kresna za deklico pri hiši, Da höra ta Kucörina, Sijaj, sijaj sonce).

Druga zgoščenka ima 5 sklopov: V. VILINSKA NIT ŽIVLJENJA IN SMRTI (Godec pred peklom, Jezus je od smrti vstal, Setepaši, Tomaž ukani smrt);  VI. MIT IN SIMBOLIKA DUHA (Desetnica, Pobelelo pole ovcama, Micika v püngradi rožce beri);  VII. PREBUJANJE SREČE IN OBILJA (Aj, zelena je vsa gora, Improvizacija na dvojnice, Žanjemo jo, da jo požanjemo, Tri jetrve, Kresna za fanta pri hiši, Beli list papirja);  VIII. UNIVERZALNA LJUBEZEN SOČUTJA (Igraj kolo v jabolko, Neža in v kačo ujeti kraljevič, Živalska svatba, Tan kre Čurča, Mlinar in smrt); IX. IZROČILO PRETEKLOSTI ZA PRIHODNOST (Je pa juh u pečieh, Spokorjeni grešnik, Kralj Matjaž in Marjetica).

Izvajanje ansambla za arhivsko oživljanje slovenske ljudske glasbene dediščine TRUTAMORA SLOVENICA tokrat dopolnjuje zvočno ustvarjanje ansambla VEDUN, ansambla za meditativno glasbo in kanalizirani zdravilni zvok z glasbili in pesmimi ljudstev sveta, ki biserom zvočnih tradicij različnih ljudstev sveta pristavlja še subtilen medijsko kanaliziran (zdravilen) zvok, izveden torej v transcendentalnem stanju zavesti. Tudi naše slovenske ljudske pesmi so tako na novo oživele z dodanimi »improvizacijami«, ki to niso, pač pa so nikoli ponovljive zvočno-energijske slike trenutnih občutij različnih pesemskih tematik. Pričujoča glasba sodi v »zdravilni« vódeni zvok starosvetnih šamanskih obredij v našem času.

Več kot deset let je bil ansambel Trutamora Slovenica samcat na koncertnih odrih in je pomagal odkrivati z zvokom, besedo in nenavadnimi ljudskimi glasbili zgodovino in zvočno harmonični utrip slovenske duše. Desetletje zatem je ansambel dobil vrsto posnemalcev. A novodobni ansambli se navdušujejo predvsem nad obdelavami glasbenega izročila v popularnejših modnejših oblikah. Ansambel Trutamora Slovenica oziroma sedanji Vedun pa po treh desetletjih in pol še vedno ostaja zvest svojim prvim zavzetim namenom arhivskega oživljanja in rekonstruiranja slovenskega in tujega glasbenega izročila. Kot kustosi v galeriji ljudskega zvoka in v slogu vokalno‑inštrumentalnih sestavov za staro glasbo izvajalci posegajo tudi v najsubtilnejše duhovno‑zvočne obredne svetove »onkraj« – vse do zvočne kirurgije, ki z zvokom pili, reže, razstavlja, sestavlja in uglašuje.


na vrh